Campingaz 4 series premium s gasbarbecue grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Campingaz 4 series premium s gasbarbecue grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marianne 09-11-2022

De Campingaz Series 4 Premium S is echt een onwijs mooie BBQ. Hij is nog mooier dan ik had verwacht. Het is meer een buitenkeuken. De Campingaz Series 4 Premium S is gemaakt van degelijke zware materialen. Dat voel je meteen bij het in elkaar zetten, daar ben je ook wel even mee bezig. De beschrijving is duidelijk maar het zijn heel wat handelingen. Ook kun je dat het beste met 2 personen doen, dat werkt gewoon makkelijker. Zeer handig zijn de verschillende warmtezones, daardoor kun je meerdere dingen tegelijkertijd met het vlees bereiden. Ook kun je de verschillende zones gebruiken, om het vlees warm te houden. Het schoonmaken is makkelijk, enkel warm water en de onderdelen zijn weer schoon. We hebben hem nu 2x gebruikt en zijn dik tevreden! Maar we testen hem nog even verder zodat we binnenkort een uitgebreidere review kunnen maken.

Meelig 08-11-2022

De opbouw van de CampingazBBQ en het genieten!

De grote zware doos was bezorgd.
En het opbouwen kon beginnen.
Neem hier zeker de tijd voor!
En ook een ruime plek om alles netjes in elkaar te zetten is een aanrader.
Eerst de beschrijving goed doorgenomen. Deze bouwtekening was erg duidelijk.
Met 2 personen begonnen. Het was even werk. De onderdelen zijn van goede kwaliteit en als je de tekening goed volgt, kan het niet mis gaan.
Uiteindelijk een mooie degelijke kwaliteits buitenkeuken die jaren mee kan.
Alles was aanwezig, ook de batterijen voor de elektrische ontsteking.
Jammer genoeg zat er geen afdekhoes bij.
Deze moet je afzonderlijk kopen. Dat is wel een aanrader om deze ook direct aan te schaffen.
Hij is klaar om gebruikt te worden!
Deze week een hele week van koken op deze chique BBQ!
Makkelijk naar buiten te rijden.
Daarna de gasfles wel buiten de BBQ plaatsen.
De ontsteking werkt ideaal.
En deze BBQ is snel op temperatuur.
Links het rooster en rechts de bakplaat.
Onder deze platen zitten 2 bakken om met water te vullen.
Zo drupt het vet in het water.
Rooster is o.a. ideaal voor kip, hamburgers, worst, spareribs, spiezen en speklappen.
En de bakplaat ideaal voor uien, paprika, champignons, maiskolf garnalen spiesjes en heerlijke bief.
Ook een ei of een pannenkoek bakken op de bakplaat is ideaal.
Op het rekje boven ideaal om de groente nog even warm te houden of stokbrood op te warmen.
En aan de zijkant de extra pit is ideaal om pindasaus / soep warm te maken / houden.
We hebben heerlijk gegeten.
En het vlees is en blijft veel malser. Is minder droog!
Ook bij het bakken van speklappen was het een feest. Géén vlam in de BBQ.
Dus voor ons smaakt deze buitenkeuken echt naar meer.
Dan komt het schoonmaken.
Na het afkoelen kon het klusje beginnen.
Door alle losse onderdelen is deze idd praktisch schoon te maken.
Dat was goed te doen.
In de beschrijving staat dat je het schoonmaken na 4 a 5 keer BBQen mag doen. Zelf kiezen we ervoor om dit na elk gebruik te doen. Zeker het rooster en de bakplaat.
Alleen moest men toch nog op de bakplaat en het rooster flink boenen om deze schoon te krijgen. Dat viel ons best tegen.
Terwijl in de advertentie staat dat dit veel makkelijker zou zijn.
We hebben naast de afdekhoes ook een pizzasteen erbij gekocht.
Dit viel voor de eerste keer best tegen hoe lang het duurde voor 4 personen.
Nog een beetje oefenen.
Onze kinderen willen met Kerstmis buiten in de sneeuw BBQen. Dus die zijn ook al enthousiast.
Echt een aanrader om deze aan te schaffen!!!!

Pluspunten

• snel warmte instelbaar d.m.v. 4 branders
  • snel op temperatuur

Minpunten

• geen afdekhoes

l********************@g******** 08-11-2022

Veel opties!

Tjonge, wat een grote doos! Je dient de bbq nog volledig zelf in elkaar te zetten, wat behoorlijk wat tijd in beslag neemt. Ik heb hem alleen in elkaar gezet en dat lukt. Een elektrische schroevendraaier is wel echt een vereiste, want anders draai je je suf. Maar als hij eenmaal in elkaar staat dan kan het genieten beginnen. Allereerst is het belangrijk om te weten dat er geen beschermhoes bij zit. Voor dit bedrag vind ik dat je deze er wel bij zou moeten leveren. Hoort bij het hele pakketje vind ik. De bbq zelf werkt erg fijn. Je kunt je volledige maaltijd bereiden op de bbq dus je hoeft niet binnen iets op te warmen en buiten te bbq'en. De opties zonder extra modules zijn al groot. Je kunt grillen, bakken en bbqen. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de wokpan en de pizzasteen. Deze zullen in de volgende zomer zeker volgen. Het schoonmaken van de bbq is ook makkelijk met de lades onderin. Wat water erin en aan het eind van de bbq-pret hoef je je niet het ongans te schrobben. Chapeau! De bbq is niet goedkoop maar je krijgt wel een stevige bbq die gemakkelijk in gebruik is.

Pluspunten

• modulair systeem
  • schoonmaken

Minpunten

• grootte

r****@h********** 28-10-2022

Next level buiten komen, campingaz barbecue

De barbecue is een echte volwassen buiten keuken. Compleet, goed afgewerkt en eenvoudig in gebruik. Het is makkelijk om heel snel te starten met bakken en gelijktijdig ook te zorgen dat bijvoorbeeld een pannetje saté saus klaar staat. Als enige minpunt zou ik vanuit campingaz standaard een goed nee geleverd willen zien. De hoes die ik nu heb gekocht is net niet helemaal sluitend

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Prachtig afgewerkt
  • Compleet
  • Stevig

Minpunten

• Passende hoes ontbreekt
  • Zwaar om te verplaatsen

Brigitte 23-10-2022

Begin september de bbq ontvangen. Wat een gigantische doos. De barbecue stap voor stap in elkaar gezet. Als je wat ervaring hebt met dit soort dingen en het leuk vindt is het gemakkelijk te doen. En ik vindt de barbecue er prachtig uitzien. Mooie kleur. Mooi strak design. Helaas was het erg slecht weer op de momenten dat ik tijd had om te barbecueën dus dit pas vorige week een keer kunnen doen.
Automatisch ontsteking is top, ze staan zomaar aan. Het InstaClean® Aqua systeem vind ik ideaal, zo heb je de barbecue zomaar schoon. Het nadeel hiervan vind ik echter dat je barbecue wel waterpas moet staan. Onze tuin loopt redelijk scheef en het water gaat dan ook naar achter, ik heb er dus iets meer water in moeten doen om de hele lade vol te hebben.
Verder heb ik de Culinary Modular systeem nog niet uit kunnen proberen, je moet hier zelf weer iets voor bij aanschaffen. Een pan of wok oid. Snap ik wel, maar vind ik ook wel weer jammer, ook de hoes moet je zelf nog aanschaffen. Wat wel belangrijk is om de barbecue lang mooi te houden.
Gasfles kan mooi in het kastje worden gezet en daarnaast nog ruimte voor andere dingen.
Al met al vind ik het een prachtige barbecue waar ik volgende zomer zeker veel gebruik van ga maken.

Mandy 19-10-2022

Hele fijne barbecue

Deze fijne barbecue kan je wel een buitenkeuken noemen. Hij is van groot formaat, stevig, degelijk materiaal en er past met gemak een grotere gasfles onder.
De verschillende manieren van bereiden maken van deze barbecue een buitenkeuken.
In deze barbecue zijn verschillende bakoppervlaktes aanwezig. Deze zorgen ervoor dat je een hele maaltijd in één klaar kan maken. Het zijn twee losse gedeeltes en één daarvan kan je omdraaien naar een bakplaat/grilplaat. Ook is er een losse gaspit aanwezig.
Het andere gedeelte zou je nog uit kunnen breiden met bijvoorbeeld een pizzasteen, wokpan of een gevogeltehouder. Dit zullen wij in de toekomst zeker aanschaffen om nog meer met deze buitenkeuken te kunnen bereiden.
Het Blue Flame Power System zorgt er echt voor dat de groentes lekker knapperig zijn en het vlees een stuk malser en sappiger blijft, dit is een groot verschil met onze oude gasbarbecue waarbij het vlees een stuk droger zou zijn.
Het schoonmaaksysteem is echt een waardevolle toevoeging. Zelfs mijn man houdt na het bakken nu de bbq schoon omdat het zo eenvoudig is.
Het enige wat wij anders gedaan hebben, is het rekje voor de accessoires aan de rechterkant gehangen, omdat we de linkerkant standaard inklappen na gebruik.
Inmiddels hebben wij de barbecue drie weken in ons bezit en al veel verschillende dingen met succes uitgeprobeerd. Wij zijn groot fan en hopen er nog lang plezier van te mogen hebben.

Pluspunten

• Mals vlees
  • Meerdere bakoppervlakten
  • Groot
  • Makkelijk schoon te maken en houden
  • Inklapbaar blad

Minpunten

• In elkaar zetten

Karin 19-10-2022

De barbecue wordt geleverd als bouwpakket en het in elkaar zetten was hier en daar wel een uitdaging. De handleiding is op zich wel duidelijk, maar sommige stappen niet zo makkelijk uitvoerbaar (bijvoorbeeld het losdraaien van een aantal schroeven die muurvast zaten).

Als hij eenmaal in elkaar zit is het wel een prachtige barbecue. Aansteken was een eitje en dankzij de ingebouwde thermometer en het blue flame systeem komt het vlees perfect van de barbecue af. Het gaspitje aan de zijkant werd helaas constant uitgeblazen, dus dat was geen succes (misschien net pech met de wind).

Alle extra accessoires zijn ook fijn We hebben inmiddels een rotisserie kit en pizzasteen erbij besteld. Wel jammer dat er niet standaard een hoes bij de barbecue geleverd wordt, deze moet je er los bij kopen.

Chanthal 18-10-2022

Complete buitenkeuken

Bij aankomst schrok ik wel even van de gigantische grote en enorm zware doos, welke ik direct bij binnenkomst heb moeten uitpakken omdat anders de deur niet dicht kon, oeps. We hebben meteen een dagje in de agenda geschoten om het in elkaar te zetten samen. Daar mag je ook wel echt een dag voor uittrekken want dat doe je niet zomaar even. Het bouwpakket was wat ingewikkeld te volgen, omdat er op de dozen van de onderdelen heel andere nummers staan dan in de instructies, het had wel wat handiger geweest als dit op elkaar afgestemd was, want nu ben je eigenlijk al een uur kwijt om alles zelf handmatig na te kijken en te nummeren. Maar de instructies zelf zijn helder en overzichtelijk te volgen. Tijdens het in elkaar zetten merk je wel meteen dat je echt te maken hebt met kwaliteit en hoe solide en stevig de BBQ is. Naast het grill gedeelte kun je ook nog een aparte brander aan de zijkant gebruiken. Klein verbeterpunt is dat deze net zo handig inklapbaar zou moeten zijn als het bijzettafeltje aan de linkerzijde. Het is wel in te klappen, maar dan moet je onder de bbq kruipen en de schroefjes losdraaien, wat het absoluut minder praktisch maakt. Verder is er door Campinggaz echt meegedacht qua schoonmaak, er zitten twee lades in die als je deze vult met water al het vet opvangt en je het zo leeg kan laten lopen in de daarvoor bestemde bakjes met weer een filter. Even een doekje er doorheen halen en schoon weer. Je kan er oneindig mee varieren, je hebt het typische barbecue gedeelte (zonder kolen) en een grill gedeelte waar je ook een gladde soort teppanyakiplaat van kan maken. Tevens kan je in het bbqdeel ook nog een pizza steen leggen (niet inbegrepen) en een wokpan plaatsen. Zoals de naam al zegt kun je 4 pitten individueel gebruiken. Ook kan je zelfs nog een spit aanschaffen, want een kip rondom grillen kan zelf ook gewoon met deze BBQ. Ik moet zeggen dat ik de accessoires in verhouding wel aan de prijs vindt. Wij hebben zelf direct een Campingaz beschermhoes á 40 euro aangekocht omdat we er echt zuinig op willen zijn, maar het spit á 90 euro gaat nog even op een verlanglijstje. Maar dan heb je ook wel écht wat. Zo uitgebreid! Met de temperatuurmeter zou je ook eventueel kunnen roken, iets wat we zeker gaan doen. Makkelijk verplaatsbaar met 4 stevige wielen met remfunctie. Als je van uitgebreid barbecuen houdt en eigenlijk nog veel meer wil kunnen met de BBQ dan is dit een absolute aanrader. Gezien de solide kwaliteit een om jaren van te kunnen genieten!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Zeer solide kwaliteit

Minpunten

• Een zijkant niet inklapbaar
  • Onderdelen zijn niet genummerd naar instructies

k********@h********** 17-10-2022

Wat een heerlijke BBQ

De Campingaz 4 Series Premium S is een ruime gasbarbecue echt ontzettend fijn voor in het weekend BBQen met het gezin maar ook ruim zat voor een verjaardag. De watergevulde vetbak zorgt ervoor dat je geen of weinig steekvlammen krijgt als er vet vlees op de barbecue ligt, dit is ook echt ideaal. Wat ook erg fijn is, is het InstaClean Aqua systeem, dat betekend dat schoonmaken echt een eitje is. Kortom zeer tevreden en we gaan hier zeker nog een lange tijd plezier van hebben met het gezin.

Pluspunten

• Ruim
  • InstaClean Aqua systeem

Marie 17-10-2022

Mooi, groot en makkelijk

Je moet een goede schroeven/torksdraaier hebben om hem goed vast te draaien maar als je er eenmaal wijs in bent is het een gemakkelijk bouwpakket. In gebruik zeer vriendelijk en er kan mega veel op. Ook makkelijk de dingen daarna weer in op te ruimen. Makkelijk verplaatsbaar. Kortom. Perfect voor ons

t********************@h********** 14-10-2022

Geweldige BBQ

Het was even schrikken bij het zien van de doos, maar al snel viel dat weg door de kwaliteit van de barbecue. Het is gemaakt van zeer degelijk materiaal. Het opbouwen was redelijk makkelijk en duidelijk beschreven in de handleiding, maar ik adviseer het wel om het met 2 man te doen, dat is gewoon makkelijker. En toen mochten we hem gebruiken. Het was meteen een genot. Door het Blue Flame systeem brand geen enkel stukje vlees aan. De speklappen worden niet meer door direct vuur gelikt, het vlees smaakt daardoor zoveel beter. Geen verbrande speklappen of kippenpootjes meer, die tijd is voorbij. Ook een eitje bakken of een pizza het is allemaal geen probleem. De barbecue is zo groot dat feestjes met een barbecue geen enkel probleem meer zijn er past gewoon zoveel op. Ook het schoonmaken is een feest. Je kan alle zijpanelen loshalen en fatsoenlijk schoonmaken door het Culinary Modular systeem. En door het InstaClean® Aqua systeem kookt helemaal niks aan. De dopjes openen deuren open en alles loopt zo leeg, het water loopt het bakje in en de grotere resten worden ook gescheiden zodat je die direct de prullenbak in kan gooien. Deze barbecue is verreweg de beste die ik ook gehad heb en ik weet zeker dat we er nog lange tijd plezier van gaan hebben.

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te maken
  • Geen verbrande speklappen meer
  • Veel extra te kopen opties
  • Degelijk materiaal

m***************@l****** 14-10-2022

Super buitenkeuken

Prachtige aanwinst voor het buitenleven. Werkt goed met de verschillende warmtezone's Ook de aparte wokzone, is perfect. Echt een goede aanschaf geweest, niet de goedkoopste maar wel de degelijkste. Schoonmaken is ook vrij simpel, warm water met milde zeep en het vuil vliegt eraf

Pluspunten

• Hanige warmtezone's
  • Degelijke materialen

Minpunten

• prijzig

Esther 06-10-2022

Top BBQ

Deze BBQ mogen testen. Wauw wat een gaaf ding. Makkelijke ontsteking, apart bruikbare gaspitten en nog een handige wok brander. Kastje waar je de gasfles in
Op kan bergen. Handig rekje om je vlees of groenten op warm te houden terwijl je de eest nog bakt. Erg blij mee.
Oh ja het is wel even wat werk om hem in elkaar te zetten maar dan heb je wel wat

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Afzonderlijk te gebruiken gaspitten
  • Rekje om vlees of groenten warm te houden
  • Wieltjes om hem te verplaatsen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Vergt wat tijd om hem in elkaar te zetten

LeonavK 06-10-2022

Buiten keuken

De bbq komt als bouwpakket binnen maar door de goede beschrijving makkelijk in elkaar te zetten.
Door de blue flame technologie was het vlees gelijkmatig gebakken en mals gebleven door het water in de lades.
Schoonmaken was gemakkelijk doordat het vet in de water lades valt en dit was zo weer schoon met water en zeep en de opvang bakjes kunnen in de vaatwasser.
We hebben nog een hoes aangeschaft om de bbq voor het weer te beschermen.

Ik beveel deze bbq zeker aan!

Pluspunten

• Makkelijk schoon
  • Gelijkmatig bakken
  • Meerder branders

Minpunten

• In elkaar moeten zetten

Volleman040 06-10-2022

Campingaz 4 series

Bij aankomst was het een flinke doos. Het uitpakken van de barbecue was best een flinke klus alle onderdelen zitten apart verpakt en het koste best wat tijd om het inelkaar te zetten maar eenmaal inelkaar is het een barbecue van goede stevige kwaliteit.
We hebben hem helaas door het slechte weer nog niet vaak gebruikt maar de keren dat we hem gebruikt hebben beviel hij perfect. Het vlees word goed gebakken en door het blue flame systeem bakt het niet snel aan.
De barbecue is ook na gebruik ook goed schoon te maken door het instaclean systeem scheelt het veel schrobben.
We kunnen niet wachten op beter weer zodat we hem weer meer kunnen gaan gebruiken. Ik zou deze barbecue zeker aanraden

Pluspunten

• het instaclean systeem
  • het Culinary Modular systeem

Janneke 04-10-2022

Heerlijk buiten koken

Nadat we een aanrechtblad met kraan en wasbak onder de overkapping gemaakt hebben, miste ik alleen nog een plek om buiten te kunnen koken.
De 4 series premium s van campingaz maakt het voor mij nu mogelijk om buiten te koken.
Het inelkaar zetten is nogal een uitdaging omdat de schroeven niet altijd meewerken. De handleiding is erg duidelijk en het materiaal voelt heel degelijk aan.
We hebben nu met via Modular system pizza gebakken (steen los aan geschaft). Dit werkte heel erg fijn en de pizza vond ik lekkerder dan uit de oven.
We hebben tot nu toe één keer met 4 personen gebarbecued. Het fijne van de 4 afzonderlijke zones is dat je met minder personen niet dezelfde hoeveelheid gas hoeft te gebruiken als voor een grote groep. Je kunt ervoor kiezen om onder een grill of plaat 1 'vlam' aan te zetten ipv 2. Totaal heb je 4 zones. 2 rekjes om bijvoorbeeld vlees warm te houden. En een losse gasbrander naast de platen voor een pan.
Ik heb als eerst eieren gebakken op de plaat, hierbij was wel veel boter nodig.
In de kastjes onderin is ruimte voor de gasfles en andere spullen (helaas geen plankjes).
Hopelijk komen de gietijzeren pan en wok snel binnen zodat ik de laatste paar dagen mooi weer nog buiten kan koken.

Pluspunten

• Losse brander voor pan
  • Modular system
  • 4 aparte gas zones
  • Thermometer op de kap/deksel

Minpunten

• In elkaar zetten van de bbq is wel een flinke klus
  • Vooral de schroeven zijn een uitdaging

Jennifer 04-10-2022

Campingaz gasbarbeque

De grote doos met daarin de Campingaz 4 series bbq binnen gekregen. Bij het in elkaar zetten voel en zie je de kwaliteit al van de bbq. Het in elkaar zetten heeft even geduurd, maar daar daarna heb je ook wat! Door de elektrische ontsteking gaat hij makkelijk aan en de temperatuur is makkelijk af te lezen. De warmte verdeling is zeer constant door de bleu flame technologie. dit zorgt ervoor dat het vlees perfect gaart, sappig blijft en je vlees gelijktijdig klaar is. Door het modulaire systeem kan je een speciaal gedeelte hebben voor de vegetarische gerechten en daarvoor een wok gebruiken. Door de handige dopjes in de lades is de bbq snel schoon te maken en snel klaar om opnieuw te gebruiken.

Pluspunten

• kwaliteit
  • modulair eten te bereiden
  • blue flame technologie
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• geen lampje aan de binnenkant
  • in elkaar zetten duurt lang

Julia 04-10-2022

Geweldige BBQ

Na aankomst van de gigantische doos zijn we aan de slag gegaan. Met 3 man de BBQ in elkaar gezet. Dit duurde heel erg lang, het is een mega bouwpakket. Maar zodra hij staat heb je ook wat. De BBQ is erg robuust en je voelt de kwaliteit. Er zit een gaspitje aan de rechterkant voor sausjes. Onder de grill heb je twee deurtjes, met bakjes en een grote ruimte voor allerlei BBQ attributen. De BBQ beschikt over een ingebouwde thermometer wat superhandig is. Er zit geen beschermhoes bij dus die hebben we voor 40 euro meteen aangeschaft van Campingaz! Het is een mega eyecatcher op ons terras, iedereen die langskomt wil wel een lekkere ribeye van de BBQ!

Pluspunten

• Praktisch
  • Thermometer ingebouwd

Minpunten

• Lang om in elkaar te zetten

r*****@d*********** 03-10-2022

Heerlijke buitenkeuken

Wat een beest is deze bbq, of kan ik beter zeggen, buitenkeuken. Wij hebben net een klein vakantiehuisje gekocht en ik wilde supergraag een buitenkeuken. En dat is precies wat deze campingaz bbq is. De naam bbq dekt de lading niet. Met bijna 80kg (gelukkig op prima wieltjes) is dit een apparaat wat je op je terras laat staan, om niet alleen als grill te gebruiken, maar om volledig op te koken. Je kunt er namelijk alles op, onder t deksel kunnen je werken op een grill plaat, deze kun je zelfs nog omdraaien tot platte plaat als je bij eitjes wilt bakken. De andere kant is een open rooster, en als t goed is kun je daar t midden zelfs nog van vervangen als je bv een pizza steen wilt gebruiken (niet meegeleverd trouwens). Deksel heeft een thermometer dus je kunt mooi monitoren op welke temperatuur t vlees ligt te sudderen. Je hebt onder de kap 4 aparte branders, 2 voor de bbq en 2 voor de grill plaat, dus de temperatuur is prima te regelen. Daarnaast heb je aan de zijkant nog een extra open brander voor een pan, dus wil je bijv aardappeltjes erbij maken, of een saté saus, kan dat ook gewoon op dit ding. Onder de kap heb je ook nog aflegrekjes voor zaken die je wilt laten (na)garen of warmhouden. Hij werkt met een waterbak onder de branders, dus al het vet loopt in het water en kan met handige bakjes worden opgevangen na afloop. Zo’n beetje alle onderdelen rondom het kookdeel kunnen worden verwijderd om schoon te maken. Dat is dan gelijk ook wel een nadeeltje, hoe handig het is, je loopt wel een paar keer heen en weer om alle onderdelen schoon te maken. Maar resultaat is dan wel een weer keurig nette grill! Puntjes op de i, omdat je deze unit echt op je terras laat staan vanwege de omvang en gewicht, was het wel netjes geweest als er een hoes was meegeleverd. Ook wordt hij geleverd als bouwpakket, dus bereid je voor op een uurtje of twee aan de slag met een schroevendraaier. Alles samengevat, een serieus apparaat voor mensen die buiten serieus willen keuken en genieten!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Mooie zware kwaliteit

Minpunten

• Bouwpakket
  • Geen hoes meegeleverd

jaco**bl 03-10-2022

Degelijke BBQ met veel mogelijkheden

Onlangs onze nieuwe Campingaz BBQ in elkaar gezet: dat vergde wel enkele uurtjes maar met de handleiding erbij is alles goed verlopen. Uiteindelijk bleek het bevestigen van de gasslang nog het moeilijkste karwei (nieuwe stugge slang paste maar net over de aansluiting). Een eerste proeve op de dichte grillplaat met enkele hamburgers en worstjes is prima bevallen. Op de extra rechter pit een pannetje soep opgewarmd en een pannetje met knakworstjes voor de kids. Afgelopen weekend is de BBQ echt ingewijd: alle kinderen en kleinkinderen kwamen eten en we hebben van alles uitgeprobeerd: het bakken van speklappen en sate's op de open grill, tegelijk hamburgers en steaks op de gladde plaat, want die heb ik ook gebruikt om eitjes te bakken en enkele pannenkoeken voor de kids: ging hardstikke goed. Verder op de plaat courgette met tomaat en paprika's, alsmede knoflookgarnalenspies. Op de losse gaspit heb ik soep gekookt en de satesaus opgewarmd, die vervolgens op de dichte plaat weer warm gehouden. Op de rekjes boven de grill e.e.a. aan vlees even warm gehouden. En bij de groenten ook de klep dichtgedaan zodat de BBQ eigenlijk als oven werkt: alles snel gaar en lekker! Het schoonmaken van de BBQ viel tegen v.w.b. de gietijzeren onderdelen: die vergden toch wel stevig poetswerk en kunnen m.i. niet in de vaatwasser. Vanwege de grote kans op beschadigingen aan het keukenblad of spoelbak wil ik ze ook liever niet in de keuken schoonmaken. Volgende keer dus een grote bak met heet water buiten, dat zal beter bevallen. De rest van de BBQ is snel zuiver, onder de dichte plaat valt sowieso weinig vet of restjes eten, onder de open grill is dit met de waterbak snel afgevoerd en met een paar papieren poetsdoeken en allesreiniger in korte tijd weer helemaal schoon. Ja, deze eerste keer is zeker voor veel herhalingen vatbaar. Verder gaan we natuurlijk ook andere bereidingen met de klep dicht uitproberen, bijvoorbeeld langzaam garen van grotere stukken vlees en spareribs.

Pluspunten

• stevig / degelijk
  • veel mogelijkheden
  • eenvoudige bediening

Ger 03-10-2022

Super bbq

De eerste indruk in prima. Wat ziet de BBQ er prachtige uit en je ziet dat er hoogwaardige producten zijn gebruikt. Zo zien de branders er zo stevig uit dat ze een flink aantal jaren mee zullen gaan. De montage was een hele klus, maar door de duidelijke gebruiksaanwijzing in goede stappen te volgen. Door het slechte weer nog niet gebruikt, maar weet zeker dat we hier later veel eetplezier van gaan krijgen. toch nog even gebruikt en ik kan zeggen dat het gebruik ervan net zo fijn is als de buitenkant eruit ziet. Een prima diversiteit aan mogelijkheden en het aansteken ging snel en eenvoudig m.b.v. de elektronische ontsteker. Een mooie en fijne bakplaat en een grillrooster om het vlees heerlijk gegaard te krijgen. Door het Blue Flame System kun je makkelijk de juiste standen voor het gas vinden en brandt je vlees niet aan. Ook goed om het goed te laten garen onder de grote deksel. de spareribs kwamen er goed gegaard en gegrilld uit. Hiernaast een goede mogelijkheid om op de aparte brander bv. een pannetje pindasaus warm te maken en te houden. Na afloop was het schoonmaken een fluitje van een cent, omdat de materialen makkelijk te bereiken en reinigen staan. Even met een borsteltje en sponsje over alles heen en het was zo klaar.

Pluspunten

• Uitgebreide mogelijkheden
  • Uiterlijk
  • Goede materialen

Minpunten

• Installatie kost veel tijd.

Chris86 03-10-2022

Een barbecue met vele voordelen

De barbecue is vrijdag 23 augustus geleverd en direct zaterdag 24 september in elkaar gezet. Het instructieboekje spreekt voor zich en na een paar uur staat de barbecue netjes in elkaar. Enige minpuntje is de lades er recht in te krijgen. Bij het laatste zetje, gaan de lades steeds scheef. We hebben ook direct de geadviseerde hoes besteld, om de barbecue mooi te houden.

+ Gemak van aandoen door de ontsteking;
+ Design;
+ Het is een eyecatcher voor in de tuin;
+ Gemakkelijk schoon te maken o.a. met onderdelen die in de vaatwasser kunnen;
+ Plezierig in gebruik met temperatuur draaiknoppen en Blue Flame System;
+ Vlees en groente worden sappig gaar en verbrand niet.

- De deurtjes en lades zijn lastig recht te krijgen;
- Dat er niet standaard een beschermhoes bij zit. Mede ook dat de levering op de 1ste Herfstdag was.

Hopelijk komt de zomer de komende weken nog terug, zodat we de barbecue nog veel kunnen gebruiken en testen.

• Gemakkelijk schoon te maken
  • Blue Flame System

Minpunten

• De deurtjes en lades zijn lastig recht te krijgen

Patty 03-10-2022

Genieten met de Campingaz Premium 4

De Campingaz Premium S wordt geleverd in een grote doos (70 kg) met daarin 28 dozen met onderdelen en (gelukkig) een goede handleiding. Neem ruim de tijd om dit apparaat in elkaar te zetten, met twee personen ben je toch dik twee uur bezig maar dan heb je ook wat. Al het metaal is gepoedercoat.Het apparaat is makkelijk verrijdbaar en de inklapbare zijpanelen maken er een compact geheel van. Jammergenoeg wordt de afdekhoes /coverniet bijgeleverd. De branders kunnen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt en worden elektrisch ontstoken of gewoon met een lucifer. De extra gasbrander in het rechterzijpaneel is handig voor een pannetje met satesaus. Onder de branders bevinden zich de opvangbakken. Vul deze met water voor je gaat barbecuen. Bij het schoonmaken verwijder je de dop in de lade zodat het water weg kan lopen in de opvangcontainers. Boven de gietijzeren roosters hangen zogenaamde warmhoudroosters die producten warm houden die al klaar zijn. De barbecue is groot genoeg om met een flink gezelschap te kunnen eten. De kastjes in de barbecue hebben plaats voor de gasfles (bij gebruik wel op afstand van de barbecue plaatsen) en eventuele accessoires.

Pluspunten

• verrijdbaar
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Geen beschermhoes

m********@h********** 29-09-2022

Wat een fantastische ervaring

Vol spanning pakken we de doos uit met de geleverde Campingaz Series 4! Wat een joekel van een doos. Dat beloofd wat! Op naar stap 1 het in elkaar zetten van de Campingaz Series 4. Het vergt even wat tijd maar dan heb je ook wat! wat een fantastische bbq is dit! Het voelt alsof ik mijn keuken heb opgepakt en naar buiten heb verplaatst. De kinderen roepen vol enthousiasme we gaan barbecuen! Ondanks dat het weer niet fantastisch is willen wij ok erg de Campingaz Series 4 meteen uitproberen. Aangezien er bij ons thuis nog al veel verschillende smaken zijn is deze barbecue geweldig! Middels de elektrische aansteking staat de Campingaz Series 4 binnen no time te gloeien. Ik ga voor kipshoarma die we bereiden in de wok op de extra brander aan de zijkant van de bbq. Mijn man gaat voor een entrecout. Door het Blue Flame system is deze geweldig tye bereiden. Middels de Culinaire Modulars is het gemakkelijk om vlees met verschillende bereidingswijze te bereiden. Nadat we allemaal voldaan de buikjes hebben gevuld en al plannen maken om de pizzasteen aan te schaffen is het tijd om de Campingaz Series 4 schoon te maken. Door middel van de handige dopjes in de laden van de barbecue is deze gemakkelijk te reinigen. Schoonmaken is nog nooit zo makkelijk geweest. De rooster nemen we af met een zachte spons. We ruimen alles netjes op in de kastjes onder de barbecue en bedenken alweer nieuwe recepten om te proberen!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken

Wim 29-09-2022

BBQen met gas, het kan echt

Als je de campingaz 4 series premium s doos binnenkrijgt vraag je je af hoe een dergelijke BBQ in die doos past. Goed, dan toch maar aan de gang met assembleren en een kwieke 2 uurtjes later staat ie dan toch voor je... Een serieus grote gasbarbecue met 4 branders. Mooi afgewerkt en als je je best hebt gedaan met het assembleren zitten zelfs de verstelbare deurtjes er mooi strak in. De bovenzijde heeft rechts een multifunctionele bak/grill plaat (omkeerbaar) en links een gietijzeren grillplateau met een los, cirkelvormig, grillrooster. Dat losse rooster kan er ook uit om bijvoorbeeld een wokpan erin te zetten of een pizzasteen te plaatsen. Dat systeem lijkt veel op de weber gourmet BBQ systeem. Een grote gasfles past gewoon. Het gebruik is eenvoudig. vetopvanglades open,water erin en klaar. Het vet dat van de plaat afkomt valt netjes in het water in plaats van op de branders. Als je alle vier de branders aanslingert loopt de temperatuur in de kap rap op tot over de 300 graden, dus heet genoeg om een steenoven pizza te maken. Het gietijzeren rooster en de plaat moeten even goed op temperatuur komen, maar als dat eenmaal zover is, dan is het grillen geblazen. In no time heb je je burgers op de bakplaat liggen en links de worstjes. Je kunt ook spek of eieren bakken op de plaat, echt een grillplaat zoals in een restaurant. Als je meer een low and slow bbq'er bent, dan is deze bbq toch ook geschikt. Doordat je 4 branders naast elkaar hebt, kun je de warmte toevoegen naast je vlees, dus indirect verwarmen. En ja, je kunt ook een goede rooksmaak erbij krijgen. Door een bakje te pakken en daar woodchips of een chunk in te leggen en deze gewoon op 1 van de branders te plaatsen. Je krijgt dan ook in deze bbq een goede rookontwikkeling. Wel zorgt de rook er altijd voor dat de kap vies wordt en dus ook hier moet je schoonmaken. Dat gaat vrij makkelijk, water uit de lade en daarna de rvs platen uit de branderruimte in de vaatwasser zetten en even een borsteltje door de twee lades met een drup dreft. Alles bij elkaar, nu na een weekje gebruik, ben ik heel tevreden over deze bbq en merk ik ook dat ik vaker even snel wat bak, terwijl ik dat niet deed met mijn houtskool weber. Die zal ik vast nog wel gebruiken, maar de toekomst zal uitwijzen hoe vaak nog....

Pluspunten

• gietijzeren platen dus heet

Minpunten

• geen planken in kastje